a) Ekimenaren bidez konpondu nahi diren arazoak
Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legeak egoitza babestuaren tipologia berri bat sortu zuen, "zuzkidura-bizitokiak" izenekoa.
Ondoren, Etxebizitzari buruzko ekainaren 18ko 3/2015 Legeak zuzkidura-bizitokien figura indartzen du, eta 23. artikuluan honela definitzen dira: “Zuzkidura-bizitokitzat joko da bertan bizitzeko egokia den eraikina, ekipamendu edo zuzkidura gisa eratzen dena eta pertsonen edo bizikidetza-unitateen bizileku-premia aldi baterako konpontzeko erabiltzen dena, errenta edo kanon baten truke.”
Bizi-irtenbide berritzaileetako bat den figura hori araugintza- eta garapen-arauketa hasiberriaren xede izaten ari da erakunde publikoen aldetik.
Etxebizitzaren Legeak, halaber, 10 Udalek beren titulartasuneko zuzkidura-bizitokiak antolatzeko, sustatzeko, kudeatzeko, esleitzeko eta kontrolatzeko dituzten eskumenak. Udal-titulartasuneko zuzkidura-bizitokiak arautzen dituzten toki-ordenantzen gutxieneko edukia. Getxoko Udalak ez du gaur egun zuzkidura-bizitokiak arautzen dituen ordenantzarik, eta, beraz, beharrezkoa da arau hori egitea.
b) Onartzeko aukera eta premia.
Beharrezkoa da Getxoko Udal Titulartasuneko Zuzkidura Bizitokiak arautuko dituen ordenantza bat onartzea, horien araubide juridikoa zehaztuko duen esparru juridiko bat emateko. Esparru juridiko hori Getxoko Udalak sustatzen dituen zuzkidura-bizitokien sustapenak arautzeko esparrua izango da.
Ordenantza onartuz, etxebizitza babestuez eta etxebizitza tasatuez gain, etxebizitza premia duten kolektiboentzako eskaintza publikoa osatzen duen beste bizitegi-irtenbide bat garatu ahal izango da, bereziki egoera bereziki ahulean dauden kolektiboei arreta berezia eskainiz.
Era berean, egokia da udal-plangintza etxebizitza-politikarekin koordinatzea, udal-titulartasuneko zuzkidura-bizitokien arauketa egon dadin, babestutako bizitoki mota horretara bideratutako jarduketak gauzatuko direla aurreikusita.
Epe luzerako indarra izango duen ordenantza bat sortu nahi da, nahiz eta jakin badakiten formula berritzaile gisa, oso litekeena dela erregulazioa egokitzen joatea sustapenak gauzatu ahala.
c) Arauaren helburuak.
Ordenantza onartzeak aukera emango du Etxebizitzaren Legeak eskatzen dituen gutxienekoak beteko dituen araudi bat izateko, baina, era berean, zuzkidura-bizitokien ikuspegi orokor bati helduko dio, alderdi guztietatik.
Era berean, Etxebizitzari buruzko Legearen 2. artikuluak (d letra) aipatzen duen etxebizitza-politikaren printzipio gidarietako bat hartu da kontuan, erregulazio hori Udalak sustatutako etxebizitzaren eta zuzkidura-bizitokien politika publikoen plangintzan eta programazioan sartzen baita, alokairuko etxebizitza etxebizitza-eskubideari erantzuteko oinarrizko tresna dela kontuan hartuta.
d) Balizko konponbide arautzaileak eta ez arautzaileak.
Arautze-mailan, beharrezkoa da tokiko araudi erregulatzaile bat izatea, gutxienez Etxebizitzaren Legearen 23. artikuluan adierazitako eskakizunak jasoko dituena eta Getxoko udalerriaren beharretara egokitutako erregulazio propioa ekarriko duena
Ez da beste irtenbiderik identifikatzen.
e) Parte hartzeko bidea.
Ordenantzaren eraginpean egon daitezkeen herritarrek eta ordezkaritza-erakundeek, behar bezala identifikatuta, 15 egun naturaleko epean aurkeztu ahal izango dituzte Idazkaritza Nagusiko Zinegotzigoari zuzendutako iritziak eta iradokizunak, iragarkia udalaren web-atarian sartu eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita.
Partekatu